Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Zo bepaal je per post het juiste kanaal

Het kiezen van het juiste social media kanaal voor je post hangt af van een paar belangrijke factoren:

  1. Doelgroep
    Wie wil je bereiken? Verschillende kanalen trekken verschillende doelgroepen aan.

    • Instagram: populair bij jongere gebruikers, visueel georiënteerd.

    • LinkedIn: meer zakelijk, B2B, professionals.

    • Facebook: breed publiek, ook wat ouder publiek.

    • X: snelle updates, nieuws, opinies.

  2. Doel van de post
    Wat wil je bereiken met je post?

    • Merkbekendheid: Instagram is sterk visueel en creatief.

    • Verkeer naar website: Facebook en LinkedIn kunnen goede click-through rates hebben.

    • Engagement (likes, reacties): Instagram en Facebook.

    • Leads of zakelijke connecties: LinkedIn.

  3. Type content
    Welk soort content heb je?

    • Foto’s en korte video’s: Instagram en Facebook.

    • Lange artikelen, professionele updates: LinkedIn.

    • Nieuws en snelle reacties: X.

  4. Budget en middelen
    Sommige kanalen vereisen meer tijd of creativiteit (bv. TikTok-video’s maken), anderen kun je sneller bedienen.

  5. Concurrentie en trends
    Waar zijn je concurrenten actief? Waar zit je doelgroep nu? En wat zijn de trends op dit moment?

Het juiste kanaal selecteren in Nexxtmove

Niet alle posts zijn dus geschikt voor elk platform. Daarom kies je in stap 5 zelf op welke kanalen je de post wilt plaatsen. Denk bij het selecteren aan de inhoud en het type bericht. Wat op Instagram werkt, is niet altijd geschikt voor LinkedIn en andersom.

Zo doe je dat:

  1. Klik op de kanalen waarop je de post wilt publiceren.

  2. Geselecteerde kanalen worden gemarkeerd.

  3. Wil je een kanaal deselecteren? Klik er nogmaals op.