Welke triggers kun je gebruiken in automations?
Een trigger is een voorwaarde die bepaalt wanneer een automation start. Je kunt één of meerdere triggers instellen per automation. Triggers zijn handig omdat ze je helpen om het juiste bericht op het juiste moment te sturen.
Website
Start een automation zodra iemand een (specifieke) pagina op je website bezoekt.
➡️ De websitetracker moet actief zijn om deze trigger te kunnen gebruiken.
Contact
Automatiseer acties op basis van gegevens van je contacten, zoals:
-
Leeftijd of woonplaats
-
Contactstatus (bijvoorbeeld nieuw contact, afgemeld of verjaardag)
Woningen
Triggers gebaseerd op woninginteresse, zoals:
-
Type woning
-
Prijsklasse
-
Bezichtigingen
Ook wijzigingen in de woningstatus kunnen een trigger activeren.
WhatsApp
Start een automation zodra iemand via WhatsApp contact met je opneemt.
Afspraken
Voor opvolging van ingeplande afspraken, zoals bezichtigingen of Funda-aanvragen.
Overig
Voor andere acties, bijvoorbeeld:
-
Formulier ingevuld
-
Waardebepaling via Sitekick
-
Contact via Zapier of Funda
Voorstellen
Automatiseer voor contacten die een voorstel hebben ontvangen of geopend.
Lead management
Triggers binnen specifieke pijplijnen, zoals:
-
Verkoop
-
Aankoop
-
Hypotheek
-
Aftersales