Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Resultaten van je nieuwsbrief bekijken

Benieuwd hoe jouw nieuwsbrief heeft gepresteerd? In Nexxtmove kun je per verzonden nieuwsbrief een uitgebreid rapport bekijken. Zo zie je precies wat goed werkt en waar je nog kunt verbeteren.

Rapport bekijken

  1. Ga naar de verstuurde nieuwsbrief.

  2. Klik op Rapport.

Je ziet nu een overzicht met allerlei statistieken over het bereik en de betrokkenheid van je nieuwsbrief.

Wat zie je terug in het rapport?

  • Aantal verzonden en niet-verzonden nieuwsbrieven:
    Je ziet hoeveel contacten de nieuwsbrief hebben ontvangen en bij wie dit niet is gelukt.

  • Leespercentage:
    Geeft aan hoeveel contacten je nieuwsbrief hebben geopend.

  • Klikgedrag:
    Laat zien hoeveel lezers vanuit de nieuwsbrief hebben doorgeklikt naar je website of woningen.

  • Afmeldingen:
    Toont hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven na het ontvangen van de nieuwsbrief.

  • Populaire momenten:
    Geeft inzicht in wanneer je nieuwsbrief het vaakst wordt geopend (dag en tijdstip).

  • Apparaten:
    Laat zien op welke apparaten (desktop, mobiel of tablet) de nieuwsbrief is gelezen.

  • Geklikte content:
    Hier zie je welke woningen, artikelen, afbeeldingen of links het meest zijn aangeklikt.

Welke inzichten haal je hieruit?

Bereik en bezorging

  • Hoeveel contacten je nieuwsbrief hebben ontvangen.

  • Of er technische problemen waren (zoals foutieve e-mailadressen of bounces).

    Inzicht: Hoe goed jouw e-maillijst is onderhouden en of er actie nodig is om de kwaliteit te verbeteren.

Betrokkenheid en leesgedrag

  • Wanneer en hoe vaak je nieuwsbrief is geopend.

  • Op welke apparaten je doelgroep leest.

    Inzicht: Wanneer je doelgroep het meest actief is en via welk apparaat ze jouw nieuwsbrief openen.

Interactie en klikgedrag

  • Hoeveel mensen hebben doorgeklikt.

  • Welke content, knoppen of call-to-actions het meest aanspreken.

    Inzicht: Wat goed werkt in je nieuwsbrief en waar je toekomstige content op kunt afstemmen.

Afmeldingen en verbeteringen

  • Hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven.

    Inzicht: Of je content relevant genoeg is en of je misschien te vaak (of juist te weinig) verstuurt.