Help! Mijn nieuwsbrief komt in de spambox!
Als je nieuwsbrief in de spambox terechtkomt, is dat vaak te wijten aan onvoldoende domeinvalidatie of ontbrekende DNS-records. Gelukkig kun je dit oplossen door je verzenddomein goed te configureren via je Nexxtmove-account.
▪️Stappen om te zorgen dat je nieuwsbrief niet in de spambox belandt
-
Log in op je Nexxtmove-account.
-
Ga naar: Instellingen > Koppelingen > Domeinen.
-
Klik op Domein toevoegen (als nog niet gedaan).
-
Vul het domein in (bijv. voor info@jouwdomein.nl is dit jouwdomein.nl).
-
Klik op Voeg domein toe – je krijgt nu 3 CNAME-records.
-
Stuur deze records naar je domeinbeheerder of voeg ze zelf toe in het DNS-beheer van je domeinnaam.
-
Zorg dat zowel de Host als de Value/Waarde correct worden overgenomen.
-
-
Ga terug naar Nexxtmove en klik op Valideren (bij de nog te valideren melding).
-
Als alles goed is toegevoegd, kleuren de regels groen.
➡️ Vraag je domeinbeheerder ook om de volgende records te controleren of toe te voegen:
-
SPF-record
-
DKIM-record
-
DMARC-record
Vooral Gmail is hier streng op. Ontbrekende of foutieve instellingen zorgen vaak voor spamclassificatie.