Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Help! Mijn nieuwsbrief komt in de spambox!

Als je nieuwsbrief in de spambox terechtkomt, is dat vaak te wijten aan onvoldoende domeinvalidatie of ontbrekende DNS-records. Gelukkig kun je dit oplossen door je verzenddomein goed te configureren via je Nexxtmove-account.

▪️Stappen om te zorgen dat je nieuwsbrief niet in de spambox belandt

  1. Log in op je Nexxtmove-account.

  2. Ga naar: Instellingen > Koppelingen > Domeinen.

  3. Klik op Domein toevoegen (als nog niet gedaan).

  4. Vul het domein in (bijv. voor info@jouwdomein.nl is dit jouwdomein.nl).

  5. Klik op Voeg domein toe – je krijgt nu 3 CNAME-records.

  6. Stuur deze records naar je domeinbeheerder of voeg ze zelf toe in het DNS-beheer van je domeinnaam.

    • Zorg dat zowel de Host als de Value/Waarde correct worden overgenomen.

  7. Ga terug naar Nexxtmove en klik op Valideren (bij de nog te valideren melding).

  8. Als alles goed is toegevoegd, kleuren de regels groen.

➡️ Vraag je domeinbeheerder ook om de volgende records te controleren of toe te voegen:

  • SPF-record

  • DKIM-record

  • DMARC-record

Vooral Gmail is hier streng op. Ontbrekende of foutieve instellingen zorgen vaak voor spamclassificatie.