Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Meldingen en notificaties instellen in de bezichtigingsplanner

Via de Instellingen van Nexxtmove kun je eenvoudig bepalen welke meldingen je ontvangt en hoe notificaties worden verzonden. Je vindt deze instellingen via Instellingen > Planner.

Algemeen: extra vragen bij het inplannen van een bezichtiging

In de planner kun je instellen of er bij het inplannen van een bezichtiging extra vragen worden gesteld. Deze vragen helpen je om sneller relevante informatie van potentiële klanten te verzamelen.

De beschikbare vragen zijn:

  • Kunnen we je ook helpen met hypotheekadvies?
  • Ben je in het bezit van een eigen woning?
  • Kunnen we je helpen met de verkoop van je eigen woning?
  • Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuw woningaanbod?

Deze extra vragen staan standaard aan. Wil je de vragen uitschakelen? Zet het schuifje bij de vragen naar rechts.

Antwoorden terugvinden

De antwoorden die contacten invullen, worden automatisch opgeslagen bij de afspraak.

Zo vind je ze terug:

  1. Open de afspraak in de planner.
  2. Je ziet de ingevulde antwoorden direct in het afsprakenoverzicht.

Meldingen instellen: e-mail en WhatsApp

In de bezichtigingsplanner kun je alle meldingen en notificaties volledig naar wens instellen. Denk aan bevestigingen, herinneringen en updates via e-mail of WhatsApp.

Zo werkt het: 

  1. Klik in de Instellingen op Meldingen
  2. Klik bij de melding die je wilt aanpassen op Klik om te configureren. Je kunt bij alle meldingen kiezen voor E-mail. Voor meldingen naar je klant is het ook mogelijk om voor WhatsApp te kiezen. 

 

E-mailmeldingen instellen

Bij het aanpassen van een e-mailmelding kun je het volgende doen:

Afzender aanpassen
  • De naam en het e-mailadres van de afzender worden automatisch overgenomen van de geselecteerde medewerker.
  • Wil je dit wijzigen? Klik op het potloodje om dit aan te passen.

CC toevoegen
  • Voeg een extra e-mailadres toe, bijvoorbeeld dat van de binnendienst.


E-mailtekst aanpassen
  • Pas de tekst volledig aan naar jouw voorkeur.
  • Je kunt hierbij gebruikmaken van:
    • Snippets
    • Placeholders via Automatisch invullen
    • Linkjes
    • Emoji’s

Klaar met bewerken? Klik op Opslaan.

WhatsApp-meldingen instellen

Bij WhatsApp-berichten heb je extra opties omdat Meta vooraf elk bericht moet goedkeuren.


Telefoonnummer selecteren
  • Kies het gekoppelde WhatsApp-nummer dat je wilt gebruiken.


Header instellen (optioneel)

Je kunt kiezen uit:

  • Tekst
  • Afbeelding
  • Video
  • Document
  • Locatie

Bericht opstellen
  • Pas de tekst aan naar wens.
  • Gebruik snippets, placeholders of emoji’s.
  • Voeg eventueel een voettekst toe.

Knoppen toevoegen (optioneel)

Wil je het voor contacten nóg makkelijker maken? Voeg een knop toe.

Bijvoorbeeld:

  • Afspraak annuleren
  • Meer informatie opvragen

Kies hiervoor URL-knop en koppel de juiste link.


Template indienen

Zodra je bericht klaar is, klik je op: Bericht indienen ter beoordeling

Meta keurt het bericht meestal binnen enkele minuten tot enkele uren goed.

Problemen bij indienen?

Krijg je een foutmelding bij het indienen van het WhatsApp-bericht? Controleer dan het volgende:

  • Is het telefoonnummer goed gekoppeld in Nexxtmove en in Meta Business Suite?
  • Controleer of er geen placeholders aan het begin of eind van het bericht staan. WhatsApp keurt dit namelijk af.

 

Melding activeren

Om de meldingen en notificaties te activeren zet je het schuifje bij E-mail of WhatsApp naar rechts. 

➡️ Let op: Voor het activeren van de WhatsApp notificatie moet het bericht eerst zijn goedgekeurd door WhatsApp.