Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Welke inzichten krijg ik uit de rapportages?

Uit de rapportages haal je waardevolle inzichten over het bereik en de effectiviteit van je nieuwsbrief. Dit zijn de belangrijkste inzichten die je kunt krijgen:

Bereik en bezorging

  • Hoeveel contacten de nieuwsbrief daadwerkelijk hebben ontvangen.

  • Of er technische problemen waren, zoals bounces of foutieve e-mailadressen.

Inzicht: Hoe goed jouw e-maillijst is onderhouden en of er actie nodig is om de kwaliteit te verbeteren.

Betrokkenheid en leesgedrag

  • Hoeveel contacten de nieuwsbrief hebben geopend (open rate).

  • Op welke dagen en tijdstippen de nieuwsbrief het meest wordt gelezen.

  • Op welke apparaten (desktop, mobiel of tablet) de nieuwsbrief wordt geopend.

Inzicht: Wanneer en via welk apparaat jouw doelgroep het meest actief is.

Interactie en klikgedrag

  • Hoeveel contacten vanuit de nieuwsbrief hebben doorgeklikt naar jouw website (click-through rate).

  • Welke woningen, artikelen of links het meest zijn aangeklikt.

  • Welke afbeeldingen, knoppen of call-to-actions goed presteren.

Inzicht: Welke content je doelgroep het meest aanspreekt en waar je toekomstige nieuwsbrieven op kunt optimaliseren.

Afmeldingen en mogelijke verbeteringen

  • Hoeveel mensen zich hebben afgemeld na het ontvangen van de nieuwsbrief.

Inzicht: Of je content relevant genoeg is en of je verzendfrequentie passend is.